Hej allihopa!
Skriv ner datumet: 3:e September, Söndag, kl 15:30 på Omställningsverkstan (Vegagatan 1).
Del 1 (kl 15:30 – 16:15): Alla maträddare, nya och gamla, erfarna och oerfarna, är välkomna för att umgås, avklara frågor kring maträddning och diskutera vilka rutiner som gäller. Syftet med hänget är att erfarna maträddare kan diskutera tillsammans vad som fungerar/inte fungerar eller kan bli bättre, och att nya maträddare kan lära sig mer om hur det hela funkar och ställa frågor.
Paus (kl 16:15 – 16:30) med “surprise” fika eller mat (eftersom vi ska rädda mat den dagen, men vet aldrig vad som kommer)
Del 2 (kl 16:30 – 17:15): första mötet för dem som vill vara ambassadör för Solikyl. Nu blir det spännande! Har du undrat varför vissa solidariska kylskåp står tomma? Hur gör man för att övertala butiker till att samarbeta med oss? Hur kan vi få tillgång till matöverflödet i andra stadsdelar? Hur långt har vi kommit? Vi delar med oss av våra erfarenhet och försöker bearbeta en plan tillsammans.
— English —
Hi everybody!
Save the date: 3rd of September, Sunday, at Omställningsverkstan (Vegagatan 1) at 15:30
Part 1 (15:30 – 16:15): All the foodsavers, young and old, experienced or not, are welcome to hang out, ask questions and discuss the basic routines and procedures of foodsaving. The aim of this get-together is to get to know each other, talk about what works and does not work, how to get things working better and also for new foodsavers to learn how everything works.
Pause (16:15 – 16:30) for a surprise fika (or food), since we’re doing a pickup on this day but never know what we’ll be getting!
Part 2 (16:30 – 16:45): first meeting for those interested in becoming an ambassador for Solikyl. Now it gets interesting! Have you ever wondered why some solidarity fridges in town are usually unused? How do you convince shops to cooperate with us? How do we get access to the food excess on other parts of the city? How far have we come? We’ll be sharing our experience and try to work out a plan together.
Please, confirm your presence so we prepare the place!